Listfreak!

publicerat i Juligt;
Men vad är det här? En lista igen. Jag såg att My kind of Christmas hittat en kul lista på tuben, och anpassat till bloggformat! Jag taren!
 
1. Vad är ditt favorit vinternagellack?
Jag är ju en gammal nagellackolist och äger tjugofemtusen olika lack, och älskade att exprimentera med olika mönster osv. Men på senaste tiden har jag taggat ner lite.. Nu är naglarna oftast bara en färg och till julen vill jag ha rött. Märken är jag inte så kräsen med, jag köper det börsen har råd med.. 
 
 
2. Vad är din favorit vinterläpprodukt?
Mina läppar dör av torka under vintern så det går åt flera burkar försvarets hudsalva per år. Annars är jag inte jättebevandrad inom läpprodukter. 
 
3. Vilket är ditt mest burna plagg under vintern?
Jag har en favort 120 kg jacka som jag längtar efter hela sommaren! Det är en tokstor dunjacka som jag ärvt av min moster, som jag mer eller mindre bor i så fort det blir minusgrader. Jag både svettas in vintern och våren i den jackan! 
 
 
Jag och min favoritjacka guidear ett par holländare genom Pajala!
 
4. Vilken är din mest burna vinteraccessoar?
Mössan. Definitivt. Jag älskar mössor i alla olika färger och former. Jag skulle ha mössa på mig jämt om det inte vore så sabla varmt innomhus.. Årets favoritmössa fick jag i present av en kompis, som uppenbarligen vet precis vad jag älskar!
 
 
5. Vad är din favorit juldoft/ljus?
Doftljus är jag inge vidare på... Köpte mig ett doftljus från ica som jag tyckte luktade gott, men som jag tyvärr bara tänt en gång. Jag är en sån där tråkig doftlös person. Men jag har en parfym som jag förknippar med vinter och jul! En från Hugo Boss som jag tror heter deep red. Det är min vinterparfym.
 
6. Vad är din favorit vinterdyck?
Hmm... En vill ju gärna ha något varmt i vinterkylan.. Jag tror att jag måste säga varm saft! Som en sann icke-glöggare, med smaklökar som en 5 åring dricker jag helst av allt saft!
 
7. Vilken är din all time favoritjulfilm?
Home Alone 1-3. Jag kan se dem om och om och om igen. 
 
8. Vilken är din favorit julsång?
Ah, jag kan inte välja så jag hänvisar till tidigare inlägg om det. 
 
9. Vilken är din favoritjulmat/godis?
På julbordet älskar jag mest skinka, prinskorv och revbensspjäll. Julegöttat så blir det nog mest Paradisask eller fika! Min käre mor gör alltid så himla gott fika under jul. Som jitterbugg, vinbärskaka, lussebullar... Aaah, det vattnas i munnen på mig!
 
 
 
10. Vad är ditt favoritjulpynt i år?
Jag kunde lägga vantarna på en så himla härlig julkrubba förra året, som tillhört farmor och farfar. Den är mitt bästa. 
 
 
 
11. Vad önskar du dig mest av allt i julklapp?
Jag har hunnit uppdatera min önskelista några gånger om.. Men just nu så önskar jag mig nog allra mest (förutom att bli klar med den förbenade uppsatsen) något så fjuttigt som ett par långkalsonger. Jag har världens skönaste från Björn Borg som jag nött ut så till den milda grad att de knappt hålls ihop längre.. Jag behöver nya. Nu. 
 
12. Vad har du för planer för julen i år?
I år hoppas jag på en traditionsenlig jul som firas hemma hos mor & far med mommo och moffa. Med mycket mys och mat!
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Andrea:

Roligt att du svarade på den! Väldigt kul att läsa :)

2:a kommentar, skriven , av Jessica:

Snygg mössa!
Jag har svarat på listan på min blogg =)

Kommentera inlägget här :