Julmusik!

publicerat i Juligt;
Det händer otroligt lite juligt i mitt liv just nu. Snön smälter där ute, och jag har fullt fokus på uppsats som ska lämnas in om två veckor. Såå jag tänkte passa på att tipsa om lite stämningsfull julmusik som alltid kan få en på topp! 
Sarah Dawn Finer är alltid en stämningshöjare med sin vackra stämma. Min bästa låt är Maybe this christmas. Hon gör även en fantastiskt vacker låt tillsammans med Marlena Ernman, Strålande Helgonfe. Svenska jullåtar är förövrigt en riktig favorit. De är himla härliga att lyssna på (och oftast väldigt enkla att lära sig texten på så en kan skråla med...) Sara Isaksson gör en fantastisk låt Lucia, som finns på skivan Julvisa i folkton som är fullproppad med härliga låtar. Andra favorit julartister är Sofia Karlsson, Ainbusk, Sanna, Shirley & Sonja och faktiskt Amy Diamond.  Några bubblare som jag tycker allra mest om att lyssna på redan i september när jullängtan börjar smyga sig på men inte riktigt är redo för de allra mest julia låtarna är Leona Naess låt Christmas och Just like ChristmasmedLow
 
Lyssna och njut kära vänner!

Kommentera inlägget här :