Leta gran.

publicerat i Juligt;
En väldig fördel med att komma från en skogsägande familj är att en aldrig någonsin behöver fundera på att köpa gran. För några veckor sedan var vi ute i skogen och spanade just efter en gratis gran. Det är ett krävande uppdrag, det ska jämföras, kännas och luktas. Den måste vara perfekt! Även om den bara ska stå ute på gården...
 
Här ser ni tillexempel en gran som har lite sjukdom.. Den höll inte måttet. När vi hittat några som höll måttet åkte vi hem igen.
I söndags åkte vi iväg hela familjen och hämtade dem!
Två stycken blev det. En stor till oss och en liten till syster. Här bär pappa och syster på den lilla.. Den stora var inte riktigt lika härlig att bära på. Och så klart hittade vi den långt bort från vägen.. Nu längtar jag ihjäl mig efter första advent då granarna får komma på plats!
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Annie:

Att gå ut och leta gran låter underbart:) Jag längtar till att jag har en gran på plats här hemma och jag kan njuta av den underbara doften:)))

Kommentera inlägget här :