Riktmärke.

publicerat i Juligt;
Under den tråkiga delen av året (läs januari - september) har jag vissa riktmärken för att räkna ner julen/behärska min jullängtan. Vi har nyligt passerat det näst sista - Pajala marknad. För er som mot förmodan inte vet vad Pajala marknad är kan jag tala om att det är en helt vanlig marknad i Pajala... Bortsett från att Pajalas befolkning ökar med ca örtitusen procent. Det är värsta röj både dag och natt - en vansinnigt stor händelse för kommunborna. 
Nåväl, Pajala marknad är i alla fall mitt näst sista riktmärke så nu är det helt okej att börja fundera lite smått på julen.. Kanske kolla lite bilder på pinterest och smygnynna lite på någon jullåt. 
Det allra sista riktmärket som visar på att nu är det absolut jätteokej att bara tänka på julen är när det blir mörkt på kvällarna. Tills dess kan jag knappt bärga mig!
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av mykindofchristmas.blogg.se:

Åh ja mys med mörka kvällar! Vi börjar redan komma dit. Det är inte längre mörkt till elva på kvällen ;)

Svar: Haha, jaa vi har ju ljust lite längre.. Än så länge i alla fall ;)
Jag

Kommentera inlägget här :