Årets första lista!

publicerat i Juligt;
Heyheyheey, trogna läsare vet ju vilken junkie jag är för listor. Här kommer årets första! Från Matildas jul, via My kind of christmas!
 
 
Vad är dom första fem orden du kommer att tänka på när du hör ordet "jul"?
Frid, supermys, tillsammans, glädje och minbästatidpåhelaåret! (det var fem ord va?)

Tänker du göra något annorlunda i jul till skillnad från förra året?
Njaa.. Som den lilla traditionsfascist jag är blir det nog ganska samma lika som alla andra jular hittills.
 
Fortsätt meningen "ingen jul utan..."
SNÖ, och familjen, och paket, och mat och alla förberedelser!
 
Viktigaste grejen på julbordet?
Hmm.. Jag gillar skinka, prinskorv, rödbetssallad, porkkanalaatikko.. Och sånt. 
 
Skulle du kunna tänka dig att fira jul utomlands?
ALDRIG!
 
Vad ger dig mer julstämning, svenska eller amerikanska jullåtar?
Den här är svår. Jag blir aldrig så julig som när jag hör Michael Bublés ljuvliga stämma i It's beginning to look alot like christmas, men å andra sidan vad vore ett Luciatåg utan alla svenska klassiker? Jag kan omöjligt svara!
 
Vilken julfilm är bättre, "Love actually" eller "En underbar jävla jul"?
Har ej sett en underbar jävla jul, så svaret blir rätt enkelt där!
 
Vilken julkalender väljer du - "En riktigt jul eller "Tjuvarnas jul"?
Tjuvarnas jul, såklart. Alla som säger något annat ljuger!
 
Brukar du köpa en julkalendern av något slag till dig själv?
Njaa.. Det är inget som jag gör varje år. Har försökt mig på att göra egna godiskalendrar till mig själv, men misslyckats. I år kanske jag gör ett nytt försök. 
 
När började du julblogga och varför (om du har en julblogg)?
I november 2013. För att få utlopp för allt det juliga inom mig!
 
Din favoritbild från förra årets jul?
Som sagt, förra året var ett skämt, och jag tror inte ens att jag har några juliga bilder att skryta med.. Men ni kan få bild på förra årets bästa julklappar: Ett stycke kartsmycke till storasyster (och ett till mig!), samt ett stycke Tornedalstavla till kusin.
 
 
 

 
När är det okej att börja julpynta tycker du?
Jag önskar jag skulle kunna svara: NU. Men jag är aningens orolig över att grannar ska klaga hos vicevärden och få mig vräkt.. Så jag får väl hålla mig till typ november (kanske oktober om det inte syns ut).
 
Och sista frågan - hur pepp är du i detta nu på december och julen?
Inte så värst pepp.. SKOJA. 

Kommentera inlägget här :