Listdags! Igen..

publicerat i Juligt;
I min lilla bloggfrånvaro har jag gått miste om massor av trevliga listor! Och vi vet ju alla att jag inte kan motstå att svara på någon av dem.. Denna hittade jag bland annat hos Santababy, som jag tror även är upphovsmakare.
 
En perfekt julig dag
äter jag: Tomtegröt och vörtbröd med lite juleskinka! 
dricker jag: Julmust. 
lyssnar jag på: Någon av mina fabulösa spellistor!
tittar jag på: Ensam hemma, polarexpressen eller någon mysig julkalender. 
känner jag doften av: Nygräddade pepparkakor!
är jag med: Familjen.
bakar/lagar jag: Antagligen ingenting då jag är katastrofalt dålig på att baka. 
 
Dagen innan julafton ser ut så här:
Antagligen inte ledig. Men förhoppningsvis slutar jag tidigt, hoppar i bilen och susar hemåt i vinterladskapet. Väl hemma blir det uppesittarkväll med paketinslagning och rimstuga. Som alltid!
 
På julaftonskväll brukar jag: 
Efter middag och paketöppning brukar vi bara fika, ta det lugnt, kanske spela något spel och ha det himla mysigt.
 
På juldagen känner jag:
En enorm tillfredställelse. Känslan av tomhet osv för att julen är över brukar komma först några dagar senare. Juldagen är den sanna vilodagen, och eventuellt ett litet inslag av galej på kvällen. Så känslan på juldagen är alltid härlig. 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av bina:

kul att du svarade! :) din juldag ser väldigt mycket ut som min! förutom att jag brukar jobba då för att få lite extra pengar i kassan efter en dyr december.. :)

Svar: Jaa, har också gjort det något år men nu har jag ett jobb som inte kräver att en jobbar helgdagar vilket också är rätt nice! ;)
Jag

Kommentera inlägget här :