En gammal radioapparat.

publicerat i Juligt;
 
 
Den här kvällen blåser det nordliga vindar och är rysligt kyligt ute. Det passar sig utmärkt att sitta och mysa i soffan och lyssna på lite radio. För jag har nämligen en radio som fungerar (helt utan att jag visste om det!). Hittade en gammal gammal radio i stugan för några år sedan som jag tyckte var cool. Den har stått i mitt rum och samlat damm i väntan på att jag ska hitta mig en lägenhet. Nu när jag har en lägenhet fick radion flytta med. Jag trodde aldrig att den skulle fungera, för den är nog inte använd på säkert 20-30 år. Men fick för mig att prova den ikväll, och den funkar helt utan problem (så länge lampan agerar antenn förstås)! 
 
Nu är förresten lägenheten så gott som klar att bo i. Jag ska visa er lite bilder någon dag framöver!
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Annas Strålande Jul:

Vad roligt med en gammal radio! Teknikprylar var så mycket finare förr i tiden tycker jag. Jag önskar att det fanns fler retroinspirerade produkter på marknaden idag.

Svar: Precis, och mycket mer hållbara! :)
Jag

2:a kommentar, skriven , av Annie:

Vad härligt att du nästan är klar med lägenheten:) Det är så mysigt med ett eget boende! Men du, när jag ser den där lampan så blir jag riktigt sugen på att dekorera den i någon form av julskrud...lite decoupage kanske...?

Svar: Jaa, har också tänkt samma! Ska klura på hur jag kan göra den lite julig ;)
Jag

Kommentera inlägget här :