Avslutar dagen med..

publicerat i Juligt;
En till lista! En höstig sådan den här gången. Känner mig dålig för jag kommer inte ihåg var jag kopierade denna ifrån.. Men trevligt med lista i alla fall!
 
 

Beskriv din höst i tre ord.
Skog, färger och väntan. 

Vad är det bästa/sämsta med hösten?
Det bästa med hösten är ju alla härliga turer ut till skogen. När luften är frisk och klar, alla vackra färger. Ååh, så en kan njuta! Och när isen på sjön blir tillräckligt tjock så att en kan åka skridskor där. Ljuvligt!
Det sämsta med hösten är att den känns så evighetslång i väntan på snön!

 

Hur höstmyser du?
Ta med en ryggsäck fullproppad med mat, ett trevligt sällskap och gå ut i skogen. Gör upp en eld och ät upp all medhavd mat. Voilá - bästa höstmyset!

Dina 3 bästa hösttips - alla kategorier?
1. Se föregående fråga
2. Bada badkar!
3. Sitt i favoritfotöljen, framför en härlig serie och sticka dig en socka eller två

Hur ser din höstoutfit ut?
Inne: Gosiga, stickade långa tröjor och leggings/långkalsonger (obs, enbart vid ledighet).
Ute: Regntät jacka (Notis to self: Måste köpa en ny i år) samt favoritbyxorna från Lundhags. Kanske ett par stövlar om vädret tillåter. 

Några tips på hur man botar höstdeppigheten?
Höstdeppighet är något jag är föga bekant med. De senaste åren har jag snarare lidit av något som jag vill kalla brist-på-snödeppighet. Den sortens deppighet botades i alla fall genom härliga skogspromenader. 

Vilket är det bästa höstbaket?
Jag är ju dålig på att baka överlag. Men tänker att hösten är brödens tid. Goda frallor som passar sig till soppa!

Bästa höstljuset?
Har faktiskt upptäckt tjusningen med att tända doftljus! Har varit ganska dålig på det tidigare, men sen jag har blivit med ny lägenhet innehållandes ett badkar har jag blivit riktigt flitig på doftljus! Mitt bästa just nu är Joik.. Egentligen vilken doft som helst! 

 

Bästa musiken för regniga dagar?
Åh, det finns så himla mycket bra höstlåtar! Meen ska begränsa det till en enda: Tropical Oceans

Vilka serier rekommenderar du att följa? Eller kanske någon sevärd film?
Ojojoj, världen är full av bra serier! Älskar just nu engelskt kostymdrama, typ Downton Abbey, alla Jane Austin-filmerna, Call the midwife, Larkrise to Candelford, Mr. Selfridge.. Allt sånt passar sig i höstmyset.

Vad är den höstigaste maträtten?
Soppor! Vad sägs om en smarrig korvsoppa? Eller lite köttfärssoppa! 
Sen är ju även hösten tiden för den tornedalska paradrätten: Kött och potatis! Kött från egenskjuten älg och nyupptagen potatis. Det vattnas i munnen!

Vad är den höstigaste drycken?
Te. 

Har du någon inplanerad resa för den närmaste framtiden?
Nej, inga resor finns inplanerade. Jag är dålig på att resa. De enda resorna jag gör är mellan Kiruna och byn.

Hur förbereder du dig för vintern?
Jag är alltid redo när det kommer till vintern! 

Kommentera inlägget här :