Jullov.

publicerat i Juligt;
Hörni.. Det här med att jobba? Vad ska det vara bra för egentligen? Alltså, jag har ett fint jobb (tror jag, har som bekant bara jobbat där jättekort). Meningsfullt och roligt. Men jag har så mycket att göra på fritiden! Jag måste pyssla, köpa allers julmagasin, julspana på affärer, dricka julmust, laga tomtegröt, åka till Rovaniemi och hälsa på tomten, pyssla ännu mer, kanske baka lite lussebullar, göra ett fint pepparkakshus, gå på julmarknad med kompisar, fixa julklappar.. Och sånt ni vet. Hur ska jag hinna pressa in jobb där emellan också? Jag förstår inte. Jag behöver jullov från och med nu! Kan vi enas om det?
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jul i fjällen:

Ja, men eller hur! ;) Nu har jag i o för sig alldeles nyss börjat jobba som lärare igen o får alltså jullov på riktigt! Men då är det ju nästan för sent, det är ju i november o december man behöver all tid :) Var föräldraledig förra hösten med min son som då var ett. Och det var Såå härligt! Han var stor nog att kunna roa sig lite själv ibland o varje dag när han sov middag kollade jag på en ny julfilm! Lever fortfarande på känslan från förra hösten :)

Svar: Jaa, skollovet är lite dåligt planerat - en vill ju helst vara ledig innan jul så en hinner med allt förberedande ;) Åh, måste tänka på att planera in graviditet och föräldraledighet så det sammanfaller väl med julen när det väl blir dags ;)
Jag

2:a kommentar, skriven , av Annie:

Planering, planering, planering är nog det som gäller:) Jag är sjukskriven så måste också planera noga för att orka/klara av allt jag vill göra innan julen...

Svar: Åh, jobbigt att vara sjukskriven.. Men jaa, planera verkar vara enda möjligheten.. Det är lite tråkigt, en vill ju helst pyssla när andan faller på - vilket den kan göra mitt i ett möte på jobbet ;)
Jag

3:e kommentar, skriven , av Charlie CS- Kulturtanten som älskar jul:

Jag har två jobb plus ett eget företag som just nu blir lite lidande när så mycket annat är roligare. Som att blogga och läsa andras bloggar. Vill nog också ha jullov men då betalt jullov ;0)

Svar: Jaa, absolut - betald ledighet! Annars är det ju ingen idé, då har en ju inte råd att köpa allt pysselmaterial ;)
Jag

Kommentera inlägget här :