Dag 10 – Ett julklappsrim

publicerat i Juligt;
Varje år spenderar jag och syster många sena timmar med att hitta på rim. Kan ni gissa vad det låg i dessa klappar?
 
Från mig till systers karl:
 "Av denna kan du ta dig en klunk, syrran förbjöd mig att köpa en hel dunk.."
 
Från mig och syster till käre far:
"Tänk vilka spännande år det varit, du runt i världen har flängt och farit.
Frotterat med eliten och skaffat nya vänner, finns det någon människa du inte känner?
Vad är väl en bal på kungens slott? Jamen, det vet ju du – du har ju gått!
Att berätta om detta är du nog tvungen, till exempel om när du delade toa med kungen!
Detta kan du skriva om i dina memoarer, och bli en av morgondagens legendarer."
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Annie:

Haha, vilka fina rim:) Låter som en trevlig tradition med syrran som måste leda till många skratt kan jag tänka:))

Svar: Jaa verkligen! ;) Ju senare det blir desto mer skratt och mindre rumsrena rim ;)
Jag

Kommentera inlägget här :