Saker jag gör istället för julplanering:

publicerat i Juligt;
Det är något med den här tiden på året (Vill gärna koppla ihop det med julen men jag vet inte om det är någonslags långsökt egenkonstruktion).. Varje år, ungefär så här dags, börjar jag släktforska. Jag är hemskt intresserad av gamla tider, hur det var förr och sånt. Speciellt kopplat till min släkt. Det bästa som skulle kunna hända mig i hela världen är att jag skulle få åka tillbaka i tiden och se hur mina förfäder hade det. 
Hur jag får det julrelaterat? Jag tänker att släkten är viktig på julen och att jag därför blir extra mån om att få veta saker om min släkt.. Typ. Nå, det är i alla fall en av sakerna jag underhåller mig med på kvällarna i stället för att tänka på och planera inför julen.. Och uppenbarligen istället för att sova!
 
 
Tanken är i och för sig att det ska bli någon slags julklapp till min faster och farbror (vi brukar normalt sett inte ge julklappar till varandra) också så lite julplanering är det ändå!
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anette - En fin jul:

Spännande med släktforskning, själv har jag inte riktigt tålamodet men min storebror har hållit på en hel del. Mina morföräldrar är från Tornedalen så vem vet, vi kanske är släkt ;)

Svar: Än så länge hobbyforskar jag bara, kollar mest bara på sånt andra har forskat fram ;) Häftigt! Ja, vem vet Tornedalen är inte direkt stort ;)
Jag

Kommentera inlägget här :