Avd. Nyårslöften

publicerat i Juligt;
 
Jag har börjat tänka på nyårslöften. Året är ju snart slut så låt mig passa på att utvärdera lite hur det gick med förra årets. 
Kära 2015, Jag lovar att: 
Ta hand om min mage och rygg
Vara besvärlig
Ta plats
Höja min röst
Hjälpa andra
Överträffa mina förväntningar
Höja min förmåga
Klippa mig och skaffa ett jobb
Dela med mig
Skaffa ett permanent boende
Vara glad
Ha kul
Engagera mig
Planera mera
Vara kreativ
Prata mer meänkieli
Jag har inte lyckats ta hand om min mage och rygg och jag har inte pratat mer meänkieli. Jag har inte heller "haft kul". Missförstå mig rätt. Det konkreta var att jag skulle göra 2015 till ett minnesvärt år rent rolighetsmässigt. Typ hitta på massa saker med kompisar, dra på äventyr eller något sånt. Året 2015 har istället handlat om jobb. Vilket inte alls är sånt kul jag strävat efter!
Jag har uppfyllt löften om att vara besvärlig, ta plats och höja min röst - jag har blivit oh-så mycket bättre på att säga ifrån när skit pågår, jag har slipat argument och har på fötterna när folk är puckon. Jag har klippt mig (flera gånger) och skaffat mig ett jobb (flera gånger). På jobbet har jag överträffat mina förväntningar, steppat upp min förmåga, engagerat mig och håller på att planera upp sån jäkla struktur. På min fritid har jag skaffat ett någorlunda permanent boende (i alla fall så pass att jag har mina egna möbler här), varit hemskt kreativ, engagerat mig både för flyktingar och annat. Jag försöker dagligen dela med mig av både ekonomiska och icke-ekonomiska resurser. Vilket superår - rent löftesmässigt! 
Ja, glömde ju.. Jag är också så äckligt glad hela tiden - helt utan anledning...

Kommentera inlägget här :