Listornas tid är åter här!

publicerat i Juligt;
Så himla trevligt att få göra jullistor igen! Först ut är en från Johanna!
 
 
 
Vad är det bästa med julen?
Det bästa är förberedelserna innan. När man får börja längta och vänta, planera och fundera.. Och pynta! 

Vilken jul föredrar du? Den röda traditionella? Den svartvita moderna? Eller romantiskt vitt & silver? Eller något helt annat? 
Jag tycker att det kan vara väldigt fint med romantiskt vitt & silver, men jag föredrar nog ändå det traditionella. När det kommer till julen är jag extremt traditionell, på gränsen till konservativ. 

När börjar du julpynta samt klä granen? 
Julpyntet åker upp till första advent - om jag orkar hålla mig så pass länge. Julgranen kläs kvällen innan julafton. Om jag eventuellt skaffar mig en egen liten gran i år åker den nog upp till första advent den med. 

Dekorerar du hela hemmet eller bara enstaka rum? 
Hela rubbet! Vilket innebär i år, 2 rum och kök, inklusive badrum. Inte mycket att skryta med. 

När vill du att första snön ska falla? 
Helst redan nu. Men jag kan vänta till månadsskiftet om jag så måste. Jag skulle ju inte heller bli ledsen om det låg snö på backen året om. 

Vet du vad du önskar dig i julklapp i år? 
Krympplats, bäddset och fina handdukar. Kul önskelista...

Hårda eller mjuka paket? 
Uppenbarligen mjuka i år. Men annars, båda. 

Nämn dina favoriter:
fem julkalendrar från SVT: Pelle Svanslös, Pettsson och Findus, Mysteriet på Greveholm, Kaspar i Nudådalen, Tjuvarnas jul. Ser på tal om kalendrar sjukligt mycket framemot årets!
fem julfilmer: Ensam hemma 1, 2 och 3, Grinchen, Polarexpressen. 
fem julsånger: Kan ej välja, in och lyssna Här!

Vem skulle du vilja se som julvärd i år? 
Martina Thun! Eller Kakan Hermansson. Eller varför inte Jill Johnsson?

Vilken scen är bäst ur Kalle Anka klockan tre på julafton? 
Tomteverkstan, Piff och Puff och egentligen allt utom Ferdinand. Tråktjuren.  

Nämn något du inte kan vara utan på julen: 
Åh, jag vill inte vara utan något på julen. More is more!
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Johannas jul:

Vad roligt att du besvarade min lista. Jill Johnsson tycker jag låter som en jättebra julvärd!

Kommentera inlägget här :