Lista nr 2!

publicerat i Juligt;
Vilket julflow jag kom in! Passar på att slänga in årets andra lista medan jag är i gång. Denna är från Matildas mysiga blogg!
 
 
 
När brukar du börja köpa dina julklappar? Är du en sån som köper under hela året eller stressar ihjäl dig en vecka för julafton?
Jag är rysligt bra på att planera och tänka i förväg att jag inte ska spara allt till sista minuten. Tyvärr är jag inte lika bra på att fullfölja det. Som jag skrev tidigare i dag tänker jag dock göra bot och bättring i år. Dags att börja med klapparna redan nu!

Gillar du nya inslag på julbordet eller ska det vara det helt klassiska julbordet?
Jag är dåligt på nytt kring jul, så gäller även julbordet. Jag vill ha min skinka, revbensspjäll och rödbetssallad. 
 
Om du måste välja, vilken är den bästa julkalendern någonsin?
Åh.. Jag väljer nog Pelle Svanslös! Eller Kaspar. Eller kanske Pettsson och Findus. Eller.. Jag vet inte. 

Julafton med -20°c och snö eller snöfritt och 20°c varmt?
Varmt och snöfritt! Eh.. Nä, jag skojas bara. Vill inte ens ha 20 grader på sommaren!

Vilka dofter förknippar du med julen?
Pepparkakor, granris och skärande kylan utomhus. 

Gillar du att kolla på TV på julafton eller vill du helst ha en tv-fri jul?
Kollar på Kalle, och början av Kan du vissla Johanna. Ibland blir det även lite tv-tittande senare på kvällen efter att klapparna är öppnade. 

När brukar du börja planera inför julen?
Från och med nu ungefär. 

Stjärna i fönstret eller adventsljusstakar?
Har förefallit sig så att jag endast har stjärnor. Men nu har jag brutalt stora fönster så det kanske blir lite adventsstakar också i år.. En får se vad som dyker upp!

På en skala mellan 1 - 10, hur jultokig är du egentligen?
För liten skala. Jag krossar 10-taket med hästlängder. 

Helt ärligt, äter du alltid upp halva pepparkaksdegen i smyg som ogräddad eller gillar du mer färdiggräddade pepparkakor?
Mjaa.. Helt ärligt inte. Kakdeg har aldrig varit en favorit hos mig. 
 
 
När du slår in dina julklappar, brukar du ha ett tema på alla paket eller slår du bara in dem i en massa olika pappersslantar du hittar i skåpen?
Jag och syster slår in alla paket i teman. Själv improviserar jag = tar det pappret som finns tillgängligt vid inslagningen. 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av mykindofchristmas.blogg.se:

Vad roligt att du är igång igen! :)

2:a kommentar, skriven , av Matilda:

Så roligt att läsa dina svar! :)

Kommentera inlägget här :