Julklappspanik.

publicerat i Juligt;
Förra året blev inte alls som jag tänkt mig. I julklappsväg alltså. Jag trodde att jag hade en så himla fin planering, men det blev bara pannkaka av allt och jag satt dygnet runt dagarna innan jul för att få allt färdigt. Mina fingrar var totalt knäckta av allt sista-minuten-stickande. Och eftersom jag i år igen vill göra så mycket som möjligt själv tänker jag vara ute i god tid! Men jag har lite idétorka.. Kan ni hjälpa mig? 
 
Vad är kul att ge åt en storasyster som bland annat gillar mode, skönhetsprodukter, inredning, träning, friluftsliv, jakt och är en hejare på att göra tårtor? Har gett henne en massa tavlor och sånt redan så i år vill jag sikta på något annat. Något mer spektakulärt! (Men OBS! Inte för svårt..).
 
Har ni några tips??
 
 
För något år sedan gav jag denna tavla. 
 
 Och jag har redan gått bananas med skoltavelfärg..

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Maries strålande jul:

Snygga julklappar din syster fått av dig! Har tyvärr inget tips jag kommer på just nu.

Svar: Tack :)
Jag

2:a kommentar, skriven , av ChristmasWish:

Åh, köpa julklappar är svårt. Är det så att du vill göra saker eller köpa? För annars kan jag tipsa om att , eftersom hon gillar skönhet och sådant, köp en fin burk, dekorera den med något fint band och stoppa ner lite saker som t.ex nagelfil, nagellack,nagelsax och nån chokladbit kanske? :) Annars ingen aning, kolla på youtube, dom har mycket bra tips :)

Svar: Men det var ju en himla bra grej! Jag vill egentligen göra något själv, men har lite begränsade kunskaper och dåligt med idéer.. Men det var ju en smart idé att kanske pyssla ihop en liten burk (då får man ju göra lite själv ;), och köpa grejer till :) Tack!
Jag

3:e kommentar, skriven , av Annie:

Vad KUL att du gillar att GÖRA julklappar - jag är precis likadan! Jag stickar, virkar och i år blir det mest broderade saker. Men något jag också gör varje år är att dekorera ljus vilket är riktigt roligt och alltid uppskattas av de som brukar tända ljus:) På Panduro kan du köpa speciella bilder att sätta på ljusen, eller ritpennor som du kan rita på ljusen med. Om du handlar på rea och köper ljusen på IKEA så blir det inte så farligt dyrt heller:)

Ser fram emot att utbyta flera julklappsidéer under hösten:)

Svar: Åh, tack för tipsen! Jaa, det ska bli himla kul att utbyta idéer! :)
Jag

Kommentera inlägget här :