Jag borde, jag vill..

publicerat i Juligt;
Nämen? En liten lista.. Igen. Kopierade den tidigare från någons blogg, men kommer inte ihåg vems, upphovspersonen får gärna ge sig tillkänna så ska jag genast länka!
Listan var visst från Julkulturcramar Charlie!
 
 
 
 
Jag borde pyssla mer, för det är kul!
Jag har ont i magen pga druckit julmust..
Jag skulle vilja ha massor av snö nu på direkt!
Jag gillar alla jullåtar som någonsin skrivits. 
Jag älskar att vara hemma i Tornedalen.
Jag måste få mer snö!
Jag behöver behärska mig i min längtan efter snön..
Jag får planera in några härliga besök på julkonserter, för att få en skön feeling.
Jag har inte bestämt vad alla ska få i julklapp än..
Jag kan inte tänka mig en jul utan snö.
Jag vill inte vara någon annanstans än hemma i Tornedalen under julen.
Jag borde inte dricka så mycket julmust pga orsak, men det struntar jag i.
Jag gillar inte fylla och bråk på julen.
Jag älskar inte nästan något julgodis..
Jag måste inte stressa så mycket. 
Jag behöver inte janssons frestelse på julbordet.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Julpussar:

Visst är det en kul lista? Lite annorlunda och man får tänka till lite. Och det var julkulturcramar.wordpress.com som startade den juliga versionen av den (tror hon hittade originalet hos Underbara Clara).

2:a kommentar, skriven , av Charlie CS - Kulturtant som älskar jul!:

Åh va kul att du också vill göra denna! Då lägger jag in dig i mitt inlägg med alla som deltar! Förstår din kärlek till snö! I våras var jag i både Pajala och Tärendö, det är så vackert!

3:e kommentar, skriven , av Charlie CS - Kulturtant som älskar jul!:

sv: Jag har en ingift släkting som bor i Gällivare och har sommarstuga i Tärendö, så bifurkationen vid Holmen har jag sett! Sen när jag var där i våras så sa jag att jag ville åka till Pajala för att kunna säga att jag varit där! Så fika där och handla lite. Tyckte det var ett mysigt ställe.

Kommentera inlägget här :