Gott Nytt År!

publicerat i Juligt;
2014 har varit ett sånt himla mellan år för mig. Det har varit bra, men inget enastående har hänt. Mitt nyårsfirande bevittnar också om ett mellanår. Varmamackor till middag, JVM på tv och pjyamasen på. Jag klagar inte - jag har det hemskt mysigt - men en kan ju inte kategorisera detta som särsklit storslaget. 
 
 
Så här såg året ut genom min Instagram. Våren spenderades i Kiruna på praktik, massor av snö ända in i maj, tunga backar och vy över fjällen. Under våren hann jag även med att bli så sinnessjukt starstruck och träffade Kakan Hermansson, få bältros, bo ute i stugan några veckor och rösta i EU valet. Sommaren gick i festivalernas tecken, med massor av goda vänner. Fick även uppleva en historisk händelse med första upplagan av Tornedalen Pride - ser fram emot nästa år! Till hösten bar det av till Umeå igen, riksdagsval och uppsats. Hittade en avkoppling i uppsatsskrivandet med att pärla pärlplattor och sen blev det jul! 
 
 
Nu har jag skyhöga förväntningar på 2015. Det jag ser mest framemot är att bli färdigutbildad och flytta tillbaka norrut igen. Förhoppningsvis kan jag flytta in till ett mer permanent boende än jag haft hittills. Ett hem utan tidsbegränsning. Och så ska jag såklart klippa mig och skaffa ett jobb! 
Årets nyårslöften ser ut som följer:

Kära 2015, Jag lovar att:

 

Ta hand om min mage och rygg

Vara besvärlig

Ta plats

Höja min röst

Hjälpa andra

Överträffa mina förväntningar

Höja min förmåga

Klippa mig och skaffa ett jobb

Dela med mig

Skaffa ett permanent boende

Vara glad

Ha kul

Engagera mig

Planera mera

Vara kreativ

Prata mer meänkieli

 
 
Gott Nytt År, mina vänner! Vi hörs nästa jul igen!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Tack för denna säsongen! Det har varit jättekul att följa dig. Du har enligt mig en av de bästa julbloggarna :D ses till hösten!!

Kommentera inlägget här :