Jag hade tänkt..

publicerat i Juligt;
28 augusti idag. Jag tänkte i mitt stilla sinne, behärska dig kvinna! Håll ut till september i alla fall. Men jag gillar ej behärskning. Låt oss omfamna det faktum att julen inte går att förneka, fastän det bara är augusti. 
Jag ska ägna halva dagen idag åt att googla jul - planera julpyssel, bakning och sånt härligt som ska göras under hösten.
Andra halvan av dagen ska jag göra något annat EXTREMT KUL OCH ROLIGT. Jag har gått och blivit *trumvirvel* hockeytränare! Från och med i fredags tränar jag ett gäng riktigt hockeysugna brudar. Det är egentligen ännu en anledning till att inte behärska jullängtan. För det kommer ta rätt mycket tid med 3-4 träningar i veckan. Bäst att vara ute i god tid så inte julen blir lidande! 
Så låtom oss alla ha en fröjdefull (och julfylld) höst!
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jul i Vasa:

Tänkte precis likadant som du men det gick inte att stoppa när känslan en gång infunnit sig ;)

Svar: Den är omöjlig att hejda! :)
Jag

2:a kommentar, skriven , av Annie:

Åh vad kul med hockey! Jag älskar att titta på hockey och ser verkligen fram emot World Cup och när NHL börjar (har Viasat Hockey:))))

Svar: Jaa, det är superkul! Ser himla mycket framemot kommande säsong :)
Jag

Kommentera inlägget här :