Sommarfeeling

publicerat i Juligt;
Jag gör mitt bästa att inte planera julen allt för mycket än. I normala fall brukar jag inte börja längta och tänka på julen förän efter midsommar ungefär. I år har jag dock stora problem med behärskningen, som även det förra inlägget talade om. Sommarkänslorna är inte heller direkt på topp. Det har snöat som tusan i helgen, just idag ligger ingen snö på backen men somrigt är det rakt inte. Finns något gammalt ordspråk som säger att sommaren ska komma idag, "Urban, Vilhelmina och Blenda skola sommaren lända". Det kommer med andra ord bli en rätt kall sommar i år. Och jag som ska spendera den uppe i Kiruna (vars det alltid är kallt). Påtal om K-town! Jag flyttar dit nästa vecka, har fått lägenhet till juli. Men förhoppningsvis, när vi hörs igen, så har jag en icke-tillfällig bostad! Jag längtar så himla mycket efter ett hem, som det inte finns någon tidsbegränsning på. Jag längtar efter att få inreda fint - inte bara tillfälligt, gå på loppis och faktiskt köpa grejer som jag sedan kan ställa någonstans! Och det jag längtar kanske allra allra mest till, det är att få julpynta! Att äntligen ha någonstans att sätta farmor och farfars gamla julpynt, och hitta de perfekta gardinerna som får hänga i fönstrena jul efter jul... Åh, drömmen alltså! 
Nu har jag drömt färdigt för denna månad. Jag ska återigen göra mitt bästa för att inte drömma så mycket om julen resten av sommaren (tur hösten kommer himla tidigt i Kiruna!). En vill ju inte bli mätt på julen redan innan den har börjat liksom.
 
Glad sommar på er!

Kommentera inlägget här :