Pysselhelg

publicerat i Juligt;
Ni anar inte vilken ljuvlig dröm jag hade i natt. Jag drömde att det snöade. Och min första tanke när jag vaknade: Måste fota och lägga ut på bloggen! Vilken besvikelse att titta ut genom fönstret. Känner att jag vill kräva att första snön kommer innan september månad är slut. Har haft några riktigt pissiga höstar de senaste åren i Umeå utan någon som helst snö innan jul.. Nu vill jag ha massor!
I helg har jag, förutom att längta mig tokig efter snön, verkligen maximerat min arbetslöshet och bara pysslat! Det har varit rysligt tillfredsställande. 
 
 
Har bland annat målat och hängt upp en liten nyckelram. Insåg när det blev dagsljus att jag nog måste måla ett varv till. Men det får bli ett senare problem.
 
 
Har länge velat ha en vimpel med Riot Not Diet, men jag fick inte riktigt ihop det. Hade inte riktigt det material som behövdes. Så jag bestämde mig för att slänga upp dem på väggen med lite häftmassa istället. Jag är dessutom en katastrof på att klippa (Fattar verkligen inte hur man gör?!) så det blev lite snett å vint. Ja, och upphängningen också, men hela jag är lite sne så allt jag hänger upp blir det samma. Är i det stora hela ändå nöjd. Blir galet peppad när jag glider in i köket på morgonen, höjer näven och utropar "Upp till Kamp"! Ungefär...
 
Övriga alster som jag knåpat ihop får ni se när de är upphängda och färdiga på väggen! 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Svensk Jul:

Åh hade varit mysigt med snö :-)
Har också dåligt med snö här nere i Göteborg nästan varje år tyvärr.

2:a kommentar, skriven , av johanna:

Vad roligt, jag har också drömt att det snöade nyss :D

3:e kommentar, skriven , av Annie:

Åh, jag vill också ha snö i september...men det törs man inte prata högt om...! Kul att du pysslar och njuter av dagarna - gillar ramen med nycklarna och ser fram emot att se mera pyssel framöver:) Jag har köpt lite pysselgrejor på Panduro så jag hoppas komma igång snart oxå!

Kommentera inlägget här :