Det tar sig...

publicerat i Juligt;
Hörni vad tiden går fort! Augusti är snart slut och juletid närmar sig med stormsteg.. Typ. Jag är så så sugen på allt som har med jul att göra. Får hålla hårt i hatten och andas i en påse för att inte explodera av iver. Många julklappar är redan planerade, några är färdiga och ett par är på gång. Har hunnit lyssna flera vändor på julmusik - och skämts lite. Fast sen slutat skämmas. 
Det har varit rysligt kallt här i Kiruna och regnat som bara den. Jag längtar efter snön. Det ligger liksom redan i luften - fastän det är lite väl tidigt på säsongen. 
Jag tänker att en måste behärska sig, att det är för tidigt med julplanerande.. Fast sen tänker jag - om en börjar redan nu får en ju njuta bra mycket längre! 
Kanske kanske att bloggsäsongen 2016 är igång nu. Vi får se...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Andrea:

Jag läntar också lite för mycket. Längta är väl okej. så länge en inte börjar pynta redan nu haha.

2:a kommentar, skriven , av Josefin:

Jag längtar också och har börjat på med en del pyssel inför julen redan :D

3:e kommentar, skriven , av Annie:

Åh, jag är också sugen på att lyssna på julmusik, men det känns ju för tidigt och skämmigt som du säger...eller kanske inte?...jag ska försöka hålla ut till september i alla fall...

Kommentera inlägget här :