Önskelista!

publicerat i Juligt;
Har idag skickat iväg min önskelista till tomten (läs käre mor). Det blev en mycket realistisk lista, med bara saker i rimliga prisklasser för mina presentgivares ekonomi. Men hela dagen har jag drömt om annat. Andra, mer orimliga saker som ligger på önskelistan. För närvarande bor jag i en lägenhet med mycket potential och den är under ständig konstruktion. Men jag vill inte ha en lägenhet. Jag vill ha ett stort hus. Inte i stan. Inte några grannar. Alltså närliggande grannar. Och vet ni? Jag har ett sånt hus!
 
 
Detta är mitt! Min pappas föräldra hem. Kan ni tänka er denna skapelse i vinterskrud? Det kan jag (Helt logiskt eftersom jag har sett det..). Varför flyttar jag inte dit på direkten undrar ni nu..? Jo, det ska jag tala om.. Det är inte riktigt beboeligt än. Det behöver totalrenoveras innan jag kan flytta in. Och jag har inte riktigt råd att göra det än. Har planer på att börja lite smått till sommaren, har inrättat ett sparkonto till det. Om allt går enligt planerna räknar jag med att det ska vara inflyttningsklart om fem år. Det känns långt borta. Det är mycket att göra, och allt kostar ju pengar. Men om fem år alltså.. Då firas min första jul där!
I köket finns en härlig gammal vedspis, gott om plats för hela släkten att samlas. I finrummet kan granen stå. Jag tänker mig det som hos Madicken på Junibacken. Åh vad jag längtar till 2020!
 
 
Google erbjöd dåligt med bilder från Junibacken, men ni får visualisera fritt!

Kommentera inlägget här :