Lucka 21 - Vad julen handlar om för dig

publicerat i Juligt;
Julen handlar om så himla mycket. Jag tycker på riktigt att själva grundpelaren i julen är att en ska tänka på andra som inte är lika priviligerade som en själv. Men ibland oroar jag mig över att jag ska framstå som väldigt förmäten, eftersom många inlägg handlar om just det. Jag skriver om det för att jag tycker att det är viktigt, och jag tycker att vi lite till mans måste bli bättre på att tänka på andra - inte bara i juletid. Men det betyder såklart inte att hela min jul handlar om att hjälpa socialt utsatta personer, även fast jag kanske ibland får det att framstå som det. Men som sagt, jag är sjukt priviligerad så min jul handlar om så mycket annat också. Mat, pynt, klappar, familj och mys. Och kanske framför allt ledighet. Jag har haft ynnesten att ha föräldrar som jobbat som lärare under hela min uppväxt så de har också haft jullov lika länge som jag. Jag var ganska stor när jag förstod att det finns föräldrar som faktiskt måste jobba på julen. Men Gud hjälpe mig om jag någonsin måste det - jag har ju alltid varit så himla ledig! 
 
 

Kommentera inlägget här :