Julens sista lista!

publicerat i Juligt;
Nämen, hittade denna lilla lista hos Johannas Jul. Och bara för att julen är slut betyder det ju inte att listorna ska ta slut! Detta kan gott bli julens sista lista (innan jag i listform börjar summera året...).
 
Bästa presenten du fick: Ååh, jag fick tokmycket bra presenter som vanligt, men bästa är två halsband som jag visade i föregående inlägg. 
Bästa presenten du gav: Ett stycke bok "Gruvpoesi - från malmfälten till Tornedalen" som jag och syster gav till kusin där vi samlat alla hans påhittiga sms som han skickar när han är framme i malmfälten för att jobba, blandat med bilder från Tornedalen och gruvan. Och en gästbok åt mommo och moffa från alla barnbarnen där vi samlat bilder från deras stuga tillsammans med en dikt vi skrivit tillsammans. 
Roligaste presenten du fick: En skivstång! Här ska lyftas tungt!
Roligaste presenten du gav: Allt jag gav till syster och hennes karl var egengjort så det var kul, men fnissigast var en väggalmanacka jag gav åt dem gemensamt med bara bilder på Mig! Jag har i många år klagat på att de bara har bilder på systers karls syskonbarn (som förövrigt är rätt många år yngre mig...) så jag tänkte att jag måste ta saken i egna händer!
Godast på julbordet var: Pepparrotscheescake och rökt älgfilé - bortsett från de gamla klassikerna som prinskorv och skinka.
Äckligast på julbordet var: Åt inget äckligt, men låt oss vara ärliga.. Kallskuret delen ser inte alltid så aptitlig ut. 
Det bästa jag såg på tv på julafton var: Kalle så klart! Vilket också var det enda jag såg. 
Det roligaste vi gjorde på julafton var: Spela spel på kvällen. Ägde ut resten av familjen i Så det kan låta!
Julaftons största miss i år var: Att jag inte hunnit slå in alla klappar kvällen innan så det blev lite stressigt på morgonkvisten.
Till nästa julafton ska jag: Inte överskatta min egen förmåga och vara klar med julklapparna i god tid!
Det bästa den här julaftonen var: Jag skulle vilja säga allt utom viss stress, men jag får nog välja kylan. Det var toktok kallt - närmare -30 grader! 
I år glömde jag att: Fota det jag planerat att fota (för er skull enbart!).

Kommentera inlägget här :