Lista nr 2.

publicerat i Juligt;
De här listorna alltså. Jag tycker det är ett gott sätt att få lite ordning på planerandet och tankarna inför julen. Ett ypperligt sätt att starta bloggsässen på! Denna lista hade jag sparat från förra julen, och har ej skrivit ner vart jag hittat den. Typiskt. 
 
Vad har du för stil på julen?
Jag har fortfarande inte bestämt mig! Disney eller gammeldags? Gammeldags eller disney?!
 
När plockar du in julgranen ?
Kvällen innan julafton.
 
 
 
Vad är det viktigaste i julpyntet ?
Alltså.. Inte ens under pistolhot skulle jag kunna svara på denna fråga. Alla julpynt liksom hör ihop och måste stå framme varje år. Alla är lika mycket värda! <3
 
Besöker du någon julmarknad ?
Jag har ingen koll på om de arrangeras någon årlig julmarknad här i krokarna, men jag hoppas på att det gör det! I Jukkasjärvi, till exempel. Där är det mysigt. 
 
När börjar du lyssna på julmusik?
Jodu.. Den kan klinga på rätt tidigt hos mig. I år till exempel har jag redan ägnat många bilresor mellan Korpilombolo och Kiruna med att lyssna på julmusik. Så i juli ungefär., 
 
Bästa jullåten? 
Just idag är det Koppången.. Imorgon kan det vara en annan. Oftast är det driving home for christmas med Chris Rea. 
 
Vart firar du jul? 
Hemma hos min mor och far i Korpilombolo. Kan ej tänka mig något annat!
 
 
 
Vad är viktigt på julafton?
Att allt är som vanligt. Så där mysigt och härligt och fridfullt. 
 
Vad gör du dagen innan julafton?
Kanske spelar ett parti bingolotto om det hinns med. Men oftast inte. Oftast stressas det med att hinna med de sista förberedelserna. Sätta upp granen, slå in alla hundra miljarder julklappar och skriva rim sent in på småtimmarna. 
 
Vad gör du på julaftons morgon?
Tar en liten träningsrunda tidigt på morgonen.. Sen vet jag inte hur gången kommer att bli i år. Tidigare har vi alltid hälsat på farfar med julklapparna, men han finns inte längre.. Så nu vet jag inte mer. 
 
Har ni tomte på julafton?
Vartannat år, när vi firar med kusinerna. Mina föräldrar tycker att jag är för gammal för att ha en tomte.. Såpass dåligt. 
 
Vem brukar vara tomte i så fall ? 
Förr var det alltid pappa. Nu för tiden är det oftast jag eller min kusin JP. 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Annie:

Vad tråkigt att du har förlorat din farfar...
Det är alltid konstigt när man måste ändra fina traditioner, men förhoppningsvis kan ni få det fint på ett annat sätt<3

Svar: Tack!
Jag

Kommentera inlägget här :