Mer listor till folket!

publicerat i Juligt;
Underbara Helene har komponerat ihop en lista, och en är ju inte den som är den som inte gillar listor! 
 
Hur länge har du julbloggat?
 
Jag har haft le blög sen den 20 november 2013! 
 
Varför började du?
 
Jag är en sån person som verkligen alltid är sist på pucken (skaffade min första smartphone för några veckor sedan). Så hörde jag på morgonpasset att min favoritradiopratare, Martina Thun, berättade om julbloggar. Hade aldrig hört talas om detta fenomen tidigare! Googlade på det och såg att det är ju verkligen en grej. En grej som jag absolut ville vara med på! Så jag hoppade på tåget och så var det med det. 
 
Vad är det absolut roligaste med julbloggeriet?
 
Det absolut roligaste för egen del är att det helt plötsligt är socialt accepterat att vara helt besatt av julen året om. För en skulle ju definitivt sprängas om en inte fick ur sig allt det juliga som trängs och bubblar inne i en redan i september. Och den härliga gemenskap som finns bland alla julbloggare. Det är aldrig några haters som dyker upp i kommentarsfälten, utan alla är bara positiva och peppiga mot varandra hela tiden! Sånt gillar jag. Glatt och glättigt ska det va! 
 
Brukar du delta i jultävlingar?
 
Jadå, en och annan go tävling har en väl deltagit i genom åren. 
 
Vinner du?
 
Inte en enda jäkla gång. Nästa gång tycker jag att vi alla enas om att det är min tur!
 
När börjar du lyssna på julmusik?
 
I år har jag varit lite avhållsam med julmusiken. Har kanske bara lyssnat en eller två gånger på min fabulösa spellista än så länge. I vanliga fall börjas det i augusti. 
 
Vilken julfilm ser du först?
 
Ensam hemma brukar jag nog se först. Den kan jag se fast mitt i sommaren! Är annars lite dålig på julfilmer (filmer överlag). Jag har några filmer (max 5 ungefär) som jag gillar och de snurrar runt, runt, runt. 
 
Vad är godast: Pepparkakor eller Lussekatter?
 
Lussekatter.
 
Måste det vara snö på julafton?
 
Är påven katolik? 
 
Var firar du helst jul?
 
Hemma hos mamma och pappa! 
 
Vilken julblogg har du följt längst?
 
Oj.. Jag tror att jag hittade in på någon av alla samlingsportalerna (typ julbloggar, julbloggarna eller julsidan, minns ej vilken) det första jag gjorde så började följa en massa bloggar på samma gång. 
 
Har du tips om någon ny julblogg?
 
Njaaa... Jag håller mig mest till de ovannämnda samlingarna, och där finns det massor av guldkorn att hitta! 
 
Vad ska en bra julblogg innehålla?
 
Det finns så många bra innehåll i de olika julbloggarna. Jag älskar att läsa allt i från tips om vad för juligt som finns ute på marknaden till recept och pyssel. Eller bara helt vanliga blogginlägg om hur dagen sett ut! Så länge det handlar lite om julen är jag mer än nöjd. 
 
Med vad fotograferar du dina julbilder?
 
Tidigare har det blivit mest med paddan och nu ska det väl bli lite mer fotat med telefonen, därav katastrofal bildkvalité. Jag har en bra, stor kamera (har ej koll på märke) som jag försöker använda mig av ibland, fast det blir mera dåligt med det.. Jag när en dröm om att bli bättre på att fota men det verkar ju knappast troligt. 
 
Kommer du åka på någon julmarknad i år?
 
Det är en av nackdelarna med att bo på lite mindre ställen, långt borta från större ställen. Det finns dåligt med aktiviteter. Jag vet faktiskt inte om det ordnas någon julmarknad i Kirunatrakten, men om det gör det så kommer jag vara på plats! 
 
Varför vill du att folk ska läsa just din blogg?
 
Åh.. Jag blir så glad varje gång någon har lämnat en kommentar och när en ser att folk varit in och kikat på inlägg! Därför vill jag att folk ska läsa min blogg, för att jag blir glad! Och så hoppas jag att det sprids lite glädje tillbaka, förstås. En annan dröm jag har, förutom att fota bättre, är att få till en bättre designe. För är det något jag älskar är det vackra bloggar (tänker att det sprider mer glädje)! 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Annie:

Hahaha, här kommer en kommentar så att du blir glad:))) Jag håller med dig om att alla julbloggar är underbara på sina egna sätt; någon - typ jag - babblar på om sin juliga dag, en annan har jultips, en annan visar kommande julgrejor, en annan skriver jättefint om julminnen...:) Sammantaget täcker bloggarna allt man älskar om julen!!!

Svar: Precis så! :) Det finns en julblogg åt alla! :)
Jag

Kommentera inlägget här :