Det tar sig...

publicerat i Juligt;
Nu är septembermånad nästan slut och jag skickade precis in sista uppgiften för den här kursen. Imorgon är jag superledig, som en endast kan vara mellan två kurser. Annars är det alltid något som pockar på bak i huvudet. Jag har planerat att ägna lite av dagen åt att städa och mycket av dagen åt pyssel! Har alldeles nyligen, för bara några få timmar sen fått tillökning i kompisfamiljen i form av en liten flicka! Så hon måste ju få en välkommen till världen present. 
Annars så börjar julkänslorna smyga sig på allt mer. Jag tänkte, förutom att pyssla och städa imorgon titta på årets första julkalender! Det är konstigt hur en aldrig kan bli för gammal för Pelle Svanslös och gubben Pettsson. Jag tycker ändå att oktober är lämplig månad att börja ladda på med allt juliga lite extra. För det är ju trots allt nu som det börjar dyka upp allt mer jul i affärerna, julmagasinen kommer ut och (FÖRHOPPNINGSVIS) kommer snön för att stanna. 
Jag försöker att inte tråka ut er med en massa vädertjat.. Men det går inte! Jag är helt besatt av att titta på prognoserna. När kommer minusgraderna? När kommer snön? Går under av längtan!
 
Efter en hockeymatch ute på Torneälv i -30 grader.
 
 

Kommentera inlägget här :