Ugglefnatt.

publicerat i Juligt, Julpyssel;
Helgen har varit riktigt pysslig, men inte så julpysslig som jag kanske tänkt mig.. Hade inte riktigt rätt material hemma och orkade inte gå ner på stan. Fast massor av annat har jag knåpat ihop. Har tidigare köpt uggleschabloner som jag ville testa. Och det slutade med att allt blev uggligt. Ber om hänsyn för dålig bildkvalité. Var riktigt slö och orkade inte plocka fram kameran, utan använde bara paddan. 
 
 
En ljusstake av ett gammalt juicepaket som verkligen var superenkelt att göra. Skölj ur förpackningen ordentligt och klipp av i önskad höjd. Måla och stick hål med förslagsvis en synål där du önskar att skenet ska sippra ut. Kom dock ihåg att inte lägga ljuset direkt i förpackningen eftersom den är hyfsat lättantädlig. Jag har en liten glaskopp i som skydd. 
 
 
Jag köpte schablonerna då jag tänkt göra en tavla åt min senaste bebiskompis, men det var svårare att måla än jag trodde, det kladdade ut så fasligt. Jag får helt enkelt behålla tavlan själv, och om en inte tittar så noga så syns det knappt!
 
 
 Men på närbilder syns kladdet hemskt tydligt..
 
 
 Så gjorde jag en matdagbok för att hålla lite koll på min IBS. Tänkte köpa en flashig anteckningsbok först, men så blev jag ekonomsik (läs snål) och gjorde mig en egen. 
 
 
Himla enkelt att bara häfta ihop några blad. 
 
 
 

Kommentera inlägget här :