Julekoftan.

publicerat i Juligt;
Kläder och sånt är inte riktigt min grej.. Jag fattar inte det här med framförhållning och att en kanske måste bestämma sig lite innan vad en ska ha på sig vissa tillfällen. Vid utgång till exempel så kommer jag på ca en timme innan festligheterna börjar att Ojrå.. Det kanske inte är okej att gå på lokal i pyjamas! Med studenten som undantag har jag nog aldrig köpt kläder med ett specifikt tillfälle i åtanke.. Tror jag. Vilket ofta resulterar i en gnutta klädpanik. Julen brukar faktiskt vara den värsta klädpanikshögtiden. En vill vara fin, men inte partyfin och en vill inte se ut som en luffs. Jag har väldigt lite såna mellankläder.. Men i år tänker jag vara beredd! Jag har minsan lokaliserat massor av lagom tjusiga klänningar, och julekoftan är redan beställd! 
 
 
Se så härlig. En svart liten klänning under så blir det fabulöst (Plus att jag nog kommer att använda denna gossiga julekofta varenda dag från det att jag får den till julafton!). Klickade hem den från asos.com, där hade de även andra goa julkläder. 
 
 
 
Om jag haft ett välbetalt jobb skulle jag klickt hem allihopa. Men det får jag spar till nästa jul! Vad som däremot fick följa med hem var ett par sköna Jallabraller (i folkmun även känt som haremsbyxor..) som jag tänker spatsera runt i. 
 
 
Nu har kontokortet arbetat färdigt för den här månaden (studiestödet är slut). Tur jag åker hem till mamma och pappa på måndag..
 

Kommentera inlägget här :