Lugn och ro.

publicerat i Juligt;
Nu mina kära vänner, nu kan jag äntligen andas ut och njuta av julledigheter. Nu finns det ingen stress med julklappar, bakning, flyttning eller någonting! Så nu ska jag summera julafton lite.
Jag har i flera tidigare inlägg beskrivit mitt traditionsenliga julfirande, som är så heligt för mig. Men i år blev det helt plötsligt ändrade planer. Vi åkte till kusinerna för att fira jul i stället för tvärtom. Det kändes naturligtvis lite konstigt att åka iväg efter att Kalle och hans vänner rullat klart på tv, men det blev en riktigt mysig jul. Och en väldigt utdragen sådan, vi tog inte med oss så många av familjens klappar när vi åkte utan fick fortsätta öppnandet när vi kom hem sent på kvällskvisten. Och på juldan blev det ännu mer paketöppning! En lång och utdragen jul, helt i min smak. 
 
Tomten kom..
 
Och hade en liten fars-föreställning innan det var dags att dela ut julklapparna.
 
 
Det lästes upp rim.
 
 
Och kramades med tomten!
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :